10 december 2007

Guldkompassen

Helt ok film, måste jag säga. Den följde boken ganska väl (och daimonerna var toksöta, speciellt Pan). Lite rörigt blev det väl men det brukar jag tycka när det är en bok-till-filmadaption. Jag hoppas att de gör de andra två böckerna i Den mörka materian till film också, annars var slutet på den här lite väl abrupt. Men jag rekommenderar absolut att man ska se den, om inte på bio så iallafall när den kommer på dvd.

Jag har skrivit om Guldkompassen som bok på Ett hem utan böcker.

Jo, och så hade vi lite problem med att ta oss hem efter bion - låset på min bil hade frusit (igen) så vi fick promenera till en kvällsöppen kiosk för att köpa en tändare att värma upp nyckeln med... men vi kom hem, till slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriver upp julklappstipset
:Låsolja

Martina sa...

Jag tror faktiskt att jag har låsolja (nånstans) men den gör inte mycket nytta när låset redan är fruset...