24 februari 2008

Uppsats igen

Fick ett mail av min handledare i morse (på en söndag! herregud) där hon frågade hur långt jag hunnit på mitt nya uppsatsämne och ville att jag ska skicka in text till henne typ NU, eller iallafall snart. Hm... jag hade inte skrivit en rad innan idag. Men, jag satte mig i soffan med en trave böcker, expressläste några stycken och började skriva ihop en forskningsöversikt och den första delen av den historiska bakgrunden.

Problemet just nu är bara att jag kan såpass mycket om det här ämnet att jag inte har några problem att skriva om det - men däremot så vet jag inte riktigt vart jag fått mina fakta ifrån, så det är lite svårt med referenserna. Än så länge har jag fått ihop ungefär tre sidor med enkelt radavstånd, men den stora pärsen blir när jag ska försöka mig på att skriva teori&metod, vilket var det jag föll på när det gällde den första uppsatsen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Heja!!

Fia sa...

schmeori och schmetod... skriv ihop någonting totalt ovettigt så kanske dom köper det, så gjorde jag i mitt examensarbete... och jag har ju examen nu, eller hur? ;)