09 maj 2008

Men herregud

Nu måste jag vara lite upprörd här. Ramlade in på en blogg via Aftonbladet; bloggskribenten var en ung tjej som säkert är en klok och vettig person i övrigt. Men. Jag hittade ett gäng inlägg märkta Crash Diet-test och de var jag förstås tvungen att läsa. Det visar sig att den här stackars tjejen gått på en sån där "mirakeldiet" (snordyr, plågsam och naturligtvis fullständigt värdelös) där man bara får äta speciella Crash Diet-piller och dricka 2,5-3 liter vatten om dagen i tio dagar. Enligt Crash Diets hemsida äter man under dessa tio dagar 63 KALORIER OM DAGEN!

Inte undra på att den stackars tjejen i ett inlägg tyckte att hon frös som en tok hela tiden och i ett annat skriver "min en gång existerande kondition har verkligen försvunnit helt och hållet, jag orkar ingenting nuförtiden". Grattis, din kropp bryter just nu ner muskler, sparar så mycket den kan på fettet och måste hushålla med all energi för att överhuvudtaget orka fungera.

Jag vet inte om man ska bli mer upprörd för att såna här dieter säljs (Crash Diet kostar endast 2990:-, vilket kap!) eller för att det finns puckon som faktiskt går på dem också.

Inga kommentarer: