03 oktober 2008

Hårddisk, bentobox och diverse

Idag fick jag både min nya hårddisk på 750 GB och bentolådan från Japan Centre. D har installerat hårddisken och jag har inspekterat bentoprylarna (piglet-flaskorna var pyttesmå!) samt gått igenom mina gamla Guldkorn-häften (ni vet, de där från Norrmejerier som man får gratis i affären) och markerat sidor med roliga recept. Dax att börja laga sig igenom de där häftena...

Igår var jag på AF för att boka in en ny tid för att göra ett papper där det står "jag behöver jobb" - dvs. en handlingsplan - och jag passade på att handla lite på Willys när jag ändå var i närheten. Det blev en massa roliga grönsaker som jag planerar att förvandla till nudelsoppa med strimlad kyckling till lunch imorgon, samt fisksås och maamoul, en sorts arabiska(?) småkakor med dadelfyllning. De är individuellt förpackade och verkade lämpliga som bentosnacks, jag testade en idag och de var helt ok. Jag har aldrig riktigt kollat på Willys utländska sortiment men det fanns ju en massa roliga saker som jag ska testa så småningom - baklava, halvah, nyponmarmelad m.m.

Jo, och så har vi varit på födelsedagsfika hos S, som hade bakat chocolate chip cookies och cupcakes i mängder... och hallongrottor, inte att förglömma! Mmm, hallongrottor...

Inga kommentarer: