12 december 2008

Mer lussebullar

Ikväll bakar jag tredje omgången lussebullar för i år (första, vanliga lussekatter, på andra advent, andra batchen igår och då gjorde jag dem som "vanliga" bullar med mandelmassa i). Idag ska jag göra dels vanliga lussekatter och dels vaniljfyllda snurror, tror jag. Eller kanske några saffranslängder. Nå ja...

För att uppväga dagens lunch, pasta tagliatelli (gratäng med bacon, tomat och ost) på Pastabacken, så blev det sallad till middag igen. Inte bara för att uppväga lunchen iofs utan också för att det går så snabbt att göra... jag iddes inte direkt ställa mig att laga mat samtidigt som jag rörde ihop lussekattsdegen.

I salladen blev det iallafall ekologisk fetaost, för vi var på Willys och handlade efter lunchen (och när jag säger "lunch" så menar jag "dagens andra måltid" som i det här fallet inträffade ungefär kl 16) och där hittade vi faktiskt en hel del ekologiskt. De har bl.a. ett eko-märke som heter Garant, och det blev fetaost, paprika och bröd av det märket. Ekologiskt vetemjöl från Kornkammaren och Tindras eko-glögg hittade vi också. Samt eko-mjölk och -fil. En matkasse som kändes bra att plocka ihop. =)

Inga kommentarer: