19 juni 2008

Huslig

Idag har jag putsat fönstrena i v-rummet och köket (sen tog fönsterputsen slut). Det behövdes. Vi har inte putsat dem sen vi flyttade in (1/11 2006) och jag tvivlar på att han som bodde här innan oss putsade dem innan han flyttade ut - eftersom han ändå inte hann klart med städningen.

Det var iofs inte det ultimata vädret för fönsterputsning (strålande sol - bättre med mulet väder) men jag tänkte att det var bättre att ta det när jag iddes istället för att vänta på en mulen dag då jag kanske inte skulle ha lust... Jag bytte även gardiner, har ju haft "julgardinerna" - röda panelgardiner - uppe sedan i december, dammsög och duschade blommorna (de började se lite dammiga ut). Nu måste det bara diskas, ugnen måste städas ur - det är D´s jobb - och så var det ju fönstertvätt och dammsugning i sovrummet och arbetsrummet... bah.

Ja, och så är det slut bröd också, så jag måste baka. Tur att jag är ledig tills på onsdag.

1 kommentar:

Fia sa...

You are very huslig. Jag avundsjuk. Trött på städa! Städa tråkigt. Prata i hela meningar också tråkigt. Hej hej, kram på dig.