02 januari 2011

Nytt år, och så vidare

Julen tillbringades hemma hos oss tillsammans med diverse sluskar (Trekkie, Kindfalk och Haddock). För en gångs skull hade vi inte gjort mat för ett helt kompani - det blev rester kvar, men inte SÅ mycket rester. Vi börjar lära oss.

Mellandagarna: jobb, jobb, jobb.

Nyårsafton var det parmiddag (fyra par, dvs. 8 pers + 3 barn) hos S&A som försökte tömma spritskåpet. Det gick inte så bra, eftersom ingen av oss är några storkonsumenter av alkohol... ja, barnen fick ingen förstås, och inte B heller som ammar. Middagen blev hummer- och löjromssnittar till förrätt, lammstek med hasselbackspotatis, gräddsås och sallad till huvudrätt och marängsviss till efterrätt, plus chips och mer snittar som snacks efter maten.

Vi såg Grevinnan och betjänten, spelade ett filmfrågespel som S&A fått i julklapp, tittade på nyårsfirande med Jan Malmsjö och fyrverkerier på Skansen och skålade i Pommac (jag och D iallafall, vi gillar inte champagne...). Halv två avrundades kvällen men jag kom inte i säng förrän halv 3, tror jag.

Igår gick vi ut och åt på Asian Kitchen med S&A för att "fira av" Sooz som flyttar till Stockholm idag - ja, hemska tanke, hon har fått jobb där. Kul för henne, mindre kul för oss... alla som hon berättat det för reagerade med "jaaaa! fast...neeej!" ungefär. Men så dyrt är det inte att flyga till Stockholm och jag har redan börjat leta fram intressanta restauranger att gå ut och äta på när jag åker ner för att hälsa på.

Och idag - tja, idag har jag installerat digitalboxen som jag beställde i mellandagarna och nu funderar jag på om jag ska föreslå MAX eller pizza till middag...

Inga kommentarer: