17 juni 2013

Luleå Pride 2013

Så, nu har vi haft årets upplaga av Pride-festivalen! Lite halvtaskigt väder på lördagen tyvärr och det började regna precis innan paraden (men just när paraden startade så blev det uppehåll). Officiella siffror hävdar nånstans mellan 800 och drygt 1000 parad-deltagare men jag tror att det var fler än så, det var helt klart många fler än förra året då det var ca 1000.

Jag fick låna en regnbågskrita och pimpade mig lite.

Biblioteket var förstås representerat med bokbussen och jag jobbade under förmiddagen, läste lite normkritiska sagor etc. Förra året sa jag att jag inte skulle jobba på Pride i år utan bara gå som besökare men det lyckades jag ju inte med - så jag tippar på att jag kommer att jobba nästa Pride också. =)

Förberedelser.

En ekorre tyckte att festivalen invaderade hens hem.
Hen sprang omkring ett tag och rotade i plastpåsar. =)

Igår däremot var det sjukt fint väder så det blev picknick i Stadsparken och avslutning av Pride med minifestivalen Dance for Love. Jag packade ner te, fruktsallad och kakor och strålade samman med E&M och lilltjafs. Och brände mig som satan i solen förstås...

1 kommentar:

Anonym sa...

I'm personally a big fan of notyourentertainment blog. Thanks for sharing this post.