25 januari 2010

Falafelwraps

Lunchen idag blev återigen "nånting inlindat i en tortilla"; det känns som att mina Meatless Monday-luncher kommer att bli det rätt ofta... Denna gång fryst falafel (köpte en påse igår när vi var och handlade på Coop, dessa från Findus är riktigt goda) som jag stekte upp och la i en majstortilla med sallad, körsbärstomater, riven ost och en creme fraiche-dressing med salt, chilipulver och pressad citron. Nom nom.

Till middag idag blir det stekt halloumi med en quinoasallad (svart quinoa, som jag tycker är godast, körsbärstomater, blandad sallad, vinägrett och fetaost), hummus och eventuellt avocado.

4 kommentarer:

Fia sa...

Jag gjorde romansallad + soltorkade tomater + fetaost oliver + körsbärstomater + bacon + olivolja och citron...

Martina sa...

Det låter också gott.

Karin sa...

Du kan ju göra en god soppa. Själv tänkte jag göra en linssoppa i morgon till lunch.

Martina sa...

Mm, men det går snabbare att göra en wrap. =) Men linssoppa, det ska jag försöka komma ihåg till nästa måndag.