14 augusti 2009

Ett halvt grönsaksland

Igår var jag och mamma hos mormor som fyllde år, och hon hade som vanligt gått OTT med fikat: chokladtårta, gräddtårta med hallon och jordgubbar, nån sorts mandelbotten med aprikos- och äppelmosgrädde på, kanelbullar, citronmuffins, havreflarn med choklad och vanliga havrekakor. Vi gjorde så gott vi kunde, men jag var faktiskt tvungen att överge en bit av chokladtårtan.

När vi skulle åka så tyckte mormor att jag skulle få med mig några morötter från hennes grönsaksland, och "några morötter" blev morötter, tomater, MASSOR av plocksallad och en (! jag tyckte inte att jag behövde några fler) sättlök. Så nu har vi sallad till förbannelse. Det blir tonfisksallad ikväll, iallafall...

3 kommentarer:

Arina sa...

Det var väl bra med grönsaker som motvikt till alla sötsaker?

Martina sa...

Ja, det är det ju.

Minellie sa...

Å va gott med hemodlade, nyskördade grönsaker!!!
Som tur är finns det ganska bra torgförsäljning av närodlat så här års häromkring, men det är ju ändå inte samma sak...