21 maj 2010

Men guuuuud

Att det ska vara så svårt för en myndighet att få till ett rutinärende?! FK envisas fortfarande med att de inte har fått några uppgifter från AEA om vilken ersättning jag ska ha, trots att AEA skickade iväg dessa uppgifter första gången den 26 april. Idag har de skickat dem igen (fast de sa att de skulle skicka dem igår och att FK skulle ha fått dem idag, vilket de naturligtvis inte fått, så jag var nog lite kort mot FK-människan jag pratade med innan jag ringde AEA...) och om de inte har kommit till FK på måndag så blir det stora brandyxan från min sida. Jag ligger nästan 3000 kr back från förra månaden eftersom jag inte fick hela mitt aktivitetsstöd då, och är det inte fixat tills på onsdag så får jag bara grundersättningen denna månad. Det är lite drygt en tredjedel av det jag ska ha.

Uppenbarligen är det nåt fel i FK:s system eftersom ingenting som gäller mig verkar komma in till dem vare sig från AF eller AEA. De borde få betala nån straffavgift om det dröjer länge innan man får sin utbetalning. Jag måste ju betala avgifter om jag är sen med en räkning, så varför ska de slippa undan?

7 kommentarer:

Jonna sa...

De har ett fel i sitt system som gör att ingenting som gäller någon överhuvudtaget kommer in. Jag får pulserande tinningar bara jag tänker på dem. Väntar för övrigt på utbetalning för att jag vabbade 1 april, ingen astronomisk summa men nog så irriterande när det börjar dröja två månader innan de orkar hantera ett så enkelt ärende.

Fia sa...

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med aktivitetsstöd men vi har som regel två dagar för postgång och två dagar för inscanning, men inscanningscentralen kan ju vara överbelastad ibland... tyvärr..

Fia sa...

Jonna: det gäller att ringa in och begära ersättningen med bestämd röst. :)

Martina sa...

Jonna: du ska nog ringa dem för säkerthets skull, för det kan vara så att en siffra eller bokstav blev fel på det du skickade in och då betalar de inte ut något. Men de bryr sig inte heller om att informera om saken.

Fia: det verkar som att infon från AEA skickas på nåt annat sätt, för de sa att det skulle komma fram dagen efter iallafall.

Fia sa...

OK, jo då är det nog något fel hos AEA för det är inte mkt man kan göra fel när man hämtar uppgifterna från dem...

Martina sa...

Det kan omöjligt vara nåt fel hos AEA när FK hävdar att de inte fått uppgifter från både AEA och AF.

Fia sa...

Det är litet svårt att säga att det är omöjligt när man inte är insatt i processen för att hämta materialet.. :) Men jag förstår att du är frustrerad...