02 maj 2010

Valborg som var

I fredags var vi först och åt sillunch hos Jara tillsammans med ett gäng andra sluskar. På vägen dit gick vi förbi Lulebo och beklagade oss över myrinvasionen, så vi fick "myrfällor" (de kan "förinta ett helt myrsamhälle" står det på asken - we´re planning antocide!) som jag nu placerat ut i sovrummet, the main point of entry.

Efter sillunchen traskade vi över till vår sida av världen igen, gjorde i ordning grillspett med kyckling, röd steklök och champinjoner och gick till S&P för att grilla. Vädret var ju inte helt ultimat - kallt och typ snöblandat regn - men man måste ju grilla på Valborg, jag tror att det är lag på det. Vi åt inomhus hur som helst. S&P stod för tillbehören, rotsaker i ugn och sallad. Sen stannade vi och snackade skit till 00.45, önskade S grattis på födelsedagen som inträffat efter midnatt (hon lyste upp och sa "jag fyller år! får jag mitt paket nu?" och P suckade och sa "nej, du måste vänta tills du sovit").

Nu ska vi snart iväg på födelsedagsfika hos nämnda S. Hon bojkottade fika på dagen D eftersom det ändå varit en massa folk där på Valborg, så fikat blev idag istället. Och imorgon börjar jag på praktiken och måste gå upp mitt i natten. (07.00. Finns det ens ett "sju på morgonen"?)

4 kommentarer:

Fia sa...

Du kommer vänja dig till slut. Tänk på att jag stiger upp sex varje morgon... Då känns sju som sovmorgon =)

Martina sa...

Jag kommer förmodligen behöva stiga upp 06.30 i framtiden, men på måndag ska jag vara där 08.30 istället för 08.00 som jag antar att det kommer att bli sen.

Jonna sa...

Sju är sovmorgon.

Minellie sa...

mmm... sju är sovmorron, min klocka ringer 5.15 i morron :P
Fast jag jobbar ju inte morron varje dag, tisdag börjar jag inte förrän 16 och behöver ingen väckarklocka alls ;)

Men det jag skulle skriva var ju; Lycka till! Hoppas du får skitskoj!