29 april 2010

Heldag på stan

Idag blev det en heldag på stan, först med syster J och senare med alla systrarna (nåja, alla på "den sidan", dvs. pappas) och systerdotter.

J ville nämligen pröva sushi för det hade hon aldrig ätit så jag tog med henne till Sushi Bar (om nån vill pröva sushi med mig är jag inte nödbedd, liksom). Dessutom shoppade hon kläder, och inte bara till barnen utan faktiskt till sig själv också. ;) Men nya skor hittade vi inga som passade, trots att vi letade i flera skoaffärer (däremot så hittade jag flera par skor som jag vill ha, men jag har inga pengar att köpa dem för). Lite shopping blev det dock för mig - en födelsedagspresent till systerson A (en Star Wars-body!), en annan present till ett annat barn, och en randig klänning från Indiska - till mig - som är av samma modell som den prickiga jag hade på Mollys dop.

Om ni undrar hur det gick med hyran och hur det kommer sig att jag ö.h.t. hade råd att gå på stan, så är det för att D lyckligtvis hade en del pengar undanstoppade, som han sparat för att köpa en laptop som troligen inte kommer införskaffas förrän till hösten i vilket fall som helst. Dessutom får jag åtminstone 12 dagars pengar imorgon - men när de sista 10 dagarnas ersättning dyker upp kan man ju fundera på. AF och FK har notifierats om problemet iallafall.

Hur som helst, det blev lite fika på Mat & Prat och sen Ica Maxi där J och E storhandlade och jag och M köpte lite småsaker bara. Nu är jag hemma efter alldeles för många timmar på fötterna; och fastän jag har fått sms om att min Ellos-beställning finns att hämta på Slemmis så tror jag att den får ligga kvar där till imorgon...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tack för igår. Det var jätte trevligt.
Var hemma först vid elva dock. Så jag somnade ovaggad =)

Martina sa...

Ja, det måste vi absolut göra om fler gånger. =)

När vi nu ska hinna med det... =/