02 april 2010

Efterlyser balklänning

Det gick ju så bra med min efterlysning av Billy-bokhyllor så jag tänkte försöka igen:

Min lillasyster, 19 år, tar studenten till våren och hon ska givetvis gå på studentbalen. Så nu letar hon efter en billig balklänning, alternativt en balklänning att låna. Hon har önskemål om ljusblått och axelbandslöst*, men det är inte skrivet i sten utan hon kan tänka sig att ändra sig angående färgen. Storlek 36 eller kanske en liten 38, eller åtminstone så att den går att ta in till en 36:a på ett bra sätt.

Nån som har en sån på lager? Eller av nån annan färg eller nåt annat snitt, storleken är nog viktigast. Hör av er!

*Det var ju väldigt synd att jag gjorde mig av med min ljusblåa, axelbandslösa kaptensbalsklänning för ett par år sedan... Visserligen var den i storlek 38, tror jag, men med snörning i ryggen. Ja ja. Den var ju från Vila eller nåt sånt, kanske inte tillräckligt elegant för min modemedvetna lillasyster?


Jajomän, så här smal och tjusig har jag varit en gång i tiden.
Det var 5 år och 30 kg sen.

3 kommentarer:

Minellie sa...

Hm... jag har en skitsnygg axelbandslös "flaggblå" balklänning!! jag vet inte vad det är för storlek eftersom den är specialsydd, men den är nog närmare strl 40 så den är nog både för stor och för långt borta =(
Jag har kvar den eftersom den är min "målklänning" :)

Martina sa...

Mjo, för stor och för lång, dessutom - lillasyrran är bara 163 cm eller nåt ditåt. =) Fast man kan ju lägga upp om det skulle vara så.

Mor sa...

heja heja! :-)