13 april 2010

Dopet

Här är lite bilder från lördagens dop. Tyvärr blev väldigt många bilder rätt mörka och/eller suddiga, men jag fick några som var rätt ok.


Mamma, pappa, dopbarn och gudföräldrar - jag satt på andra raden så det kom även med ett par främmande huvuden - som lyssnar på prästen.


Usch, vatten på huvudet! Det här var enda tillfället under ceremonin som M faktiskt reagerade på nånting - jag tror att hon rentav viftade lite med armarna. Övriga tiden sov hon.


Efter dopet - hela familjen plus gudföräldrarna (th).


Stolt gudfar och gudmor, och sovande guddotter.


Och så småkottarna E & M tillsammans.


Dopfika i F-huset: bananmuffins, vetebullar, moccarutor (som jag bakade)...


... och tårtor, från Holms konditori. De var väldigt goda. Jo, och så småkakor som skymtar i bakgrunden.


Äntligen fick man komma ur den där otympliga dopklänningen.

3 kommentarer:

Minellie sa...

Tur att nån bistår med bilder från sånna här viktiga events till oss i (om än frivillig) exil =)

Martina sa...

Fast jag har hört rykten om att du återvänder från exilen för att gå på spexet nu i helgen? Stämmer det?

Minellie sa...

jajjamensan! Vi kommer upp i morgon (fredag) förmiddag och åker inte hem förrän söndag kväll =)