14 april 2010

Tjohej, tjohej!

Från och med den 3 maj kommer jag att ha praktik på stadsbiblioteket, på heltid och i sex månader framåt! (Om jag inte får ett riktigt jobb innan maj, eller under praktikens gång.)

Jag ska bland annat få ett litet specialprojekt, nämligen att ordna upp i bibliotekets Erik Lindegren-rum. (Erik Lindegren föddes i Luleå 1910 och Luleå kommun delar ut Erik Lindegren-priset varje år för att uppmärksamma ett lyrikverk eller "lyriskt författarskap" i det senaste årets svenska utgivning.) Förutom det så kommer jag ju att göra lite allt möjligt för att lära känna bibliotekarieyrket lite närmare - utbildningen i BoI i all ära men det mesta lär man sig "ute på fältet". Katalogisering till exempel.

Det lustiga var att ungefär en timme efter att jag fick samtalet från biblioteket om att jag får praktik där så ringde min handläggare på AF och frågade hur det hade gått med den, eftersom hon hade en annan praktikplats att erbjuda om jag inte fått den på biblioteket. Jaha, sa jag, vart var det då? Jo, på Kronofogden, fast det var ju inga avancerade arbetsuppgifter tyckte hon. Men ändå - det hade varit administration vilket jag gärna vill jobba med. Så om biblioteket hade bailat hade ju Kronofogden funkat hur bra som helst. When it rains it pours...

Det kanske betyder att LTU kontaktar mig vilken dag som helst och erbjuder mig jobbet som utbildningsadministratör som jag sökt?

2 kommentarer:

Fia sa...

Sweeeeeeeeeet!!!!!!

Martina sa...

Sweet indeed.

Men vad skumt att du har lämnat en kommentar, men ändå står det "0 kommentarer" under inlägget...