10 april 2010

Idag ska Molly döpas



Dagen till ära har jag på mig den prickiga klänningen jag köpte på Indiska för några veckor sedan. Premiär för den idag! Till detta leggings, också från Indiska, och när jag tog på mig dem tyckte jag att de var lite tighta (jag har ett par L och ett par XL, och jag trodde att det här var de i L) vilket inte var så konstigt, för det visade sig att de var i storlek M. Det var leggingsarna (hur böjer man "leggings"?) jag köpte på Indiska för ett par år sen men aldrig använde och sen glömde bort att jag ägde...

Förresten, fy fan vad svårt det är att fota sig själv i helfigur - jag måste t.ex. hålla kameran med båda händerna, för om jag bara använder en så skakar det för mycket när jag trycker av så bilden blir alldeles suddig. Och med två händer så döljer jag rätt mycket av överkroppen. Plus att det öht verkar bli väldigt suddigt när man fotar i spegel (och jag måste fota utan blixt för annars blir det bara en stor vit fläck av alltihop) plus att vi har extremt dåligt ljus i hallen. Det här var den enda någorlunda skarpa bilden av de 6-7 jag tog.

Dagens i-landsproblem.

5 kommentarer:

Karin sa...

Din karl hade ju kunnat ta kort på dig.

Fia sa...

You Poor, Poor thing! ;)

Martina sa...

Karin: nej, han är inte bra på det, plus att jag inte kan kontrollera vinkeln etc. Jag måste göra det själv. ;)

Fia: jag vet! =)

o sa...

Hehe... det verkar som om du är släkt med Jonna. 1. Klänningen 2. Håret. Same same. :)

Martina sa...

Det kan eventuellt vara så att vi delar en gen eller två. =)