11 december 2010

Äntligen helg

Jag har verkligen längtat efter helgen den här veckan, eftersom jag varit så förkyld. Nu känns det förstås mycket bättre, men i tisdags och onsdags var det faktiskt nära att jag sjukskrev mig för jag kände mig faktiskt rätt risig.

Den här helgen tänkte jag bli frisk, samtidigt som jag ska handla julklappar (ska åka ut på Barnens hus idag), äta middag med grannarna (mmm, porterstek), baka lussekatter (imorgon) och gå på luciafika hos familjen P (också imorgon). Och jag måste tvätta. Bah. Ta det lugnt på helgerna? Inte en chans. Nästa helg jobbar jag dessutom.

Igår var jag och klippte mig, det var ytterst välbehövligt, och idag ska jag tona om håret vilket också är ytterst välbehövligt. Det kanske blir en bild senare. I vilket fall som helst blir det bilder på måndag, men inte för bloggen utan för NSD Helg - det kommer en fotograf hit som ska fota till en artikel jag blivit intervjuad till, för bokbloggens räkning då förstås. Det kommer att handla om varför jag började blogga, om bloggen ändrat på mitt sätt att läsa och lite sånt, plus boktips inför jul och nyår. Håll utkik efter mig i NSD Helg 18/12. =)

Inga kommentarer: