05 december 2010

Finbesök på andra advent

Idag kommer syster J med familj hit och äter lunch, så jag ska snart gå iväg till affären och handla resterande lunchingredienser. Syster sa att vad som helst utom blodpudding gick bra. ;) Jag tror det får bli köttbullar, det är ju barnvänligt också. Vilken timing förresten att jag dammsög igår!

Senare i eftermiddag blir det stekmiddag hos nästan-grannarna och sen är helgen slut - tillbaks till saltgruvan. Nä, jobbet är bra, det är bara det att jag måste stiga upp på morgnarna som är besvärligt... Men man ska väl vara glad så länge det varar, i februari är jag arbetslös igen.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Du får flytta till Göteborg, här tycker jag att jag ser bibliotekarietjänster hela tiden. Men så är det kanske 2000 pers som söker varje tjänst också, det vet jag förstås inget om.

Martina sa...

Mja, jo, i lilla Boden var det 52 (tror jag att det var, eller 56) sökande till en tjänst... sen är det bara att skala upp det till en stad av Göteborgs storlek.