15 februari 2008

Dagen efter

D och jag firade gårdagen med att inte ge varandra några presenter, eftersom vi är fattiga just nu. Däremot åt vi middag med F&T och som vanligt var man döende efteråt - jag förstår inte hur det kommer sig att det alltid blir så. Och vi åt inte ens pannacotta till efterrätt som vi brukar. I själva verket var menyn som följer:

Förrätt: Kantarellsoppa med ostbaguette
Huvudrätt: Pepparbiff (av oxfilé) med hasselbackspotatis, bearnaisesås och grönsaker
Efterrätt: Fruktsallad (med glass för den som ville ha, vilket var alla utom jag)

Och sen chips&dipp efter det. Ok, det var lite overkill (men det fanns ostbågar också och vi öppnade inte ens den påsen). F&T gjorde dessutom slut på en flaska vin. Jag och D dricker inte vin så vi höll oss till kolsyrat vatten, även känt som bubblisch. Till chipsen avnjöt vi två filmer, Blue Collar Comedy Tour - the movie (jag har aldrig hört T skratta så mycket. Han höll på att dö, tror jag) och Sicko.

Idag är jag väldigt förkyld - mer än igår, även om jag var förkyld då också - och sitter och nyser massor. Försöker bekämpa min täppta näsa med nässprej och ska inte fara och simma för det vore nog inte så lyckat. Och imorgon blir det buffé på Mike´s (jag kan höra min stackars plånbok jämra sig) och avskedsfest för F&T.

Inga kommentarer: