29 februari 2008

De senaste dagarna

I tisdags firade jag och D två år genom att inte ge varandra några presenter (i vanlig ordning), käka lunch på MCM (fast det var inte så mycket "fira" som att vi var på stan och var hungriga), köpa chips och fikabröd och, senare på kvällen, titta på åtta avsnitt av Buffy. Dessutom kikade vi lite på bokrean som inte kändes så spännande. Idag, eller snarare inatt, ställde jag av bilen - så nu har vi på kort (ok, G´s bil har varit på lagning rätt länge...) tid gått från tre till noll bilar i bekantskapskretsen - och får därigenom tillbaka 5 månaders bilskatt. Om jag mot förmodan skulle få ett jobb som kräver bil så måste jag ställa på den igen, men det verkar ju inte så troligt...

Idag har jag dessutom varit på Skokanonen (pappa skjutsade mig) och lämnat tillbaks mina trasiga skor som jag köpte där i november(!) och införskaffat ett par nya filtsulor till mina gamla vinterskor. Tjohej, nu kan jag använda dem istället och behöver inte köpa några vinterskor... och jag kom nyss hem efter att ha varit och simmat med S och L. När vi kom till simhallen var det en massa folk där, men när vi nästan hade simmat klart så försvann alla. Förstås. Sådär är det varenda gång.

Och imorgon blir det schlager (och häcklande av schlager) hemma hos S&A.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott på 2 årsdagen!
De hade (inte de snyggaste prexis men ändå..)snowboots på Din sko för 50 spänn. Har du tur finns de kvar (ring)och kanske har de kvar i din storlek!
tjohoooooo

mor

Anonym sa...

Hm, nej, tror jag passar på snowbootsen... mina gamla vinterkängor funkar bra med nya sulor.