02 mars 2008

Hostig

Usch, nu verkar det som att jag håller på att bli sjuk. Jag har haft rethosta de senaste dagarna som bara verkar bli värre, och hostmedicinen är snart slut (jag hade hosta för ett tag sedan och fick en receptbelagd hostmedicin, som sedan även D hjälpte till att göra slut på under hans hostiga period för någon månad sen). Den här gången har jag inte direkt råd att gå till VC och få ett nytt recept så om behovet uppstår får jag köpa något receptfritt istället.

Jag hoppas att detta inte kommer att medföra att jag inte kan fara och simma på måndag.

4 kommentarer:

Fia sa...

Uschiamej vad tråkigt att vara sjuk. =( Känner mig litet sjuk själv, är frusen hela tiden. Men det är nog bara för att Diana aldrig har på värmen här, det kostar ju pengar..

Anonym sa...

Men det är ju snart vår där nere? Då borde det väl vara varmt ute?

Fia sa...

typ 6-12 grader men det är fuktigt i luften och det kyler ned kroppen...

Karin sa...

Man kan förnya recept genom att ringa till VC, så skickar de ett nytt recept till apoteket. Tror det kostar 50kr eller nåt liknande.