05 mars 2008

Rent hus

Jag missade första avsnittet av Rent hus på fyran förra onsdan, men såg reprisen i lördags och sitter nu och väntar på att avsnitt två ska börja. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om den här serien... jag har iofs sett några avsnitt av den brittiska förlagan How Clean Is Your House? (kommer också ihåg att SVT har haft nåt rensa ut-program i samma stil) också, men man blir ju trots det äcklad varje gång. Det är lite grann tv-motsvarigheten till att sakta in när man kör förbi en bilolycka. Samma med Du är vad du äter och Lyxfällan.

Men å andra sidan så fick jag städat i sovrummet i lördags när jag sett klart programmet, så nån nytta gör det väl =).

3 kommentarer:

Fia sa...

Visst är det inspirerande att se när riktiga svinstior blir skinande rena? Då brukar jag också börja städa och hålla på. Saknar faktiskt att ha ett hem att pyssla i och städa, här är det ju redan rent och fint så jag har inte ens något att dammtorka! Pffft...

Martina sa...

Ack, du vill inte skicka upp Diana hit så att hon får städa och jag slipper? Jag antar att Tommy inte skulle ha nåt emot det iallafall =).

Anonym sa...

Det engelska programmet är inte lika bra faktiskt. Om man nu inte räknar med de fantastiska naglarna på den runda blondinen. Hur hon fått in dem i ett par gummihandskar är ett mysterium.