08 mars 2008

Gammal hederlig familjeterapi

Jag har fått ett svårt sug efter gammal hederlig familjeterapi (nej, inte den sorten med stolar placerade i vinkel och en person som hummar och säger "och hur känner du dig när hon/han säger så?"). Den familjeterapi jag menar är den som innefattar mamma, syskon, en soffa, en tv med ett riktigt svensson-program (Let´s dance, till exempel, eller Så ska det låta), popcorn och en hund i famnen. (Det skulle även fungera med pappa som snarkar i soffan, te&mackor och en gammal Bondfilm). Det var länge sen jag fick chansen till det.

Jag var svårt frestad att bege mig hem till mamma ikväll och hjälpa henne att komma ihåg att rösta på Nordman i Andra chansen (jag glömde bort att ringa och påminna henne om det dessutom, men Nordman gick ju vidare ändå - yay! Men hur kunde Sussie Tapper slå Therese?) men hade redan bestämt med Schlagerturnén att jag skulle vara där. Dessutom blev det så krångligt med bussar ut till Svartöstan på en lördagkväll... det är faktiskt jobbigt att inte ha bil längre, nu när jag vant mig vid det.

Ja ja, det blev iallafall Andra chansen hos L&M med knytkalas (jag var nyttig och tog med mig frukt. Honungsmelon, plommon och vindruvor. Mmm, frukt). Jag röstade till och med två gånger, på E-type & The Poodles och Nordman =). Efter första omgången lade vi även märke till att om jag höll på ett bidrag så var det det andra som gick vidare - så när turen kom till Androla och Nordman var jag tvungen att med övertygelse i rösten säga "jag hoppas att Androla går vidare!" Och det funkade ju =).

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss påräj gumman. Av någon outgrundlig anledning vann ju Nordman ändå trots att jag passade hela schlagerkalaset. :-)