21 mars 2008

Påskhelg

Inte för att det blir så mycket tjohej på grund av det - fast vår lägenhet blev förstås skådeplatsen för en påskmiddag ikväll, precis som jag misstänkte att den skulle bli; det är bara vi som har plats. Och städat.

Nå ja. I onsdags fyllde faderskapet år, så jag for dit och åt lite tårta och träffade familjen (farbror & faster, kusin, systrar, svågrar och syskonbarn...). Min äldsta syster avslöjade att hon aldrig ätit sushi så jag övertalade henne att komma till Luleå nån dag och gå på Sushi Bar med mig. Hon måste ju testa.

Förutom det så är det meningen att jag ska skriva på min uppsats, vilket går mindre bra... igår spenderade jag nästan hela dan med att läsa Perdido Street Station, idag blev jag då tvungen att städa lite snabbt så man inte behöver skämmas när det kommer folk. Eller, tja, folk och folk...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gla´påsk tösabit! Ha så trevligt med folk. Och folk.

;-)

Fia sa...

Goda hjul och glad post! Du fyller år snart, något speciellt du önskar dig? =)

Martina sa...

Hmm... Tja, jag har en milslång "vill läsa"-lista, några av böckerna på den har jag postat ett inlägg om på Ett hem utan böcker. Så du kan ju kolla där =).