27 mars 2008

Hurra hurra.

Idag var vi och handlade på Willys, och när vi var på väg från affären halkade jag och drog sönder fotleden. Stukade antagligen, ont som fan gjorde det iallafall. Så D fick ringa sin mor som kom och hämtade oss och nu linkar jag omkring med kryckor (ja, vi har ett par sedan D vrickade knät förra vintern) här hemma. När jag låg i soffan gjorde det förbannat ont, men nu när jag varit upp och gjort några mackor etc. så gör det inte ont längre, och jag kan stödja lite på foten om jag sätter ner hela foten med hälen först istället för att försöka stödja på tårna.

Så imorgon ska jag linka omkring med iallafall en krycka och baka bullar... städa får jag nog övertala D att göra, eller så får det se ut som det gör. Och S, det blir nog inget simma för mig.

4 kommentarer:

Fia sa...

Vilken jäkla otur!

Anonym sa...

jag skulle nog rekommendera en dos läkarvård. gjorde själv en liknande manöver för typ sju-åtta år sedan och lät naturligtvis bli att gå till farbror doktorn. fotleden är fortafarnde inte vad den var innan, den knakar mycket och gör ont när jag utsätter mig för kyla.

Martina sa...

Mja, kanske nästa vecka om det inte blir bättre... men jag har inte riktigt råd med läkarbesök.

Chic Fatale sa...

Jag håller med Jonna angående läkarbesök. När jag gjorde något liknande och struntade att gå till läkaren förrän många veckor senare så visade det sig att jag i fallet pajat hälsenan och den är ännu inte riktigt ok. Den hade hunnit läka ihop lite fel själv innan läkarbesöket =/