17 mars 2008

Lite allt möjligt

I lördags var det schlagerfinal hemma hos Mellomats. Ingen dödsdipp denna gång, däremot fördrink, chips, morots- och gurkstavar, dipp, små tandpetartilltugg med melon, parmaskinka? och fetaost (Mmm, fetaost...), en liten efterrätt med mosade hallon och lite annat, choklad"fingar", coca cola, påskmust... Mats hotade med att vi inte fick gå hem innan allt var slut. Själva finalen var inte så spännande, det tog röstningar från tre städer eller så innan man förstod att Perelli skulle vinna. Ja ja, man behöver ju inte skämmas för det svenska bidraget iallafall...

Idag har jag varit och simmat med S, och häpnadsväckande nog var jag inte på biblioteket efteråt. Jag har nog med böcker hemma redan... istället åkte jag hem till mamma och åt middag (pyttipanna) och tittade på tv tillsammans med henne och hunden.

Nu blir det Buffy och sen sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det var parmaskinka.

Martina sa...

Som jag misstänkte alltså... goda var de iallafall.

Anonym sa...

Du kan få receptet vid tillfälle... ;)

Martina sa...

Åh, tack ;).