Det är tydligen alldeles för mycket begärt att lägenheten skulle bli renoverad (nya tapeter i alla rum, nytt golv i ett rum samt eventuellt slipade golv i de andra rummen) INNAN vi flyttade in. LKB hade tre veckor på sig att göra allt det där medan lägenheten stod tom, men idag gick vi förbi och kikade in genom fönstrena och naturligtvis har det inte hänt nånting. Det hade ju varit alldeles för praktiskt att renovera när det INTE var några möbler där, så det kan man ju inte göra. Jävla sopor. Att det är semesterperiod tycker jag inte är en ursäkt, lägenheten ska vara beboelig när man flyttar in och om de inte kan bli det under sommaren så ska de inte heller hyras ut då. (Vilket alltså betyder att Lulebo är lika stora sopor, som inte informerade om detta. Lulebo är sopor i vilket fall som helst eftersom den enda person som eventuellt kan informera om huruvida det är förberett för diskmaskin i en lägenhet är kvartersvärden - som är på semester. Att sån information s.a.s. finns attachad till lägenheten i t.ex. en databas är tydligen också för mycket begärt.
"Det får ni kolla själv när ni hämtat ut nyckeln." Men jag vill veta det NU.)
5 kommentarer:
Det var ju mycket sopigt...
hm... känns obeskrivligt bekant ;)
av de fyra-fem kommunala bostadsbolag som finns här är det inget som åtgärdar tapeter o.dyl. överhuvudtaget. istället har varje lägenhet en underhållsfond dit någon viss andel av hyran går (fråga mig inte hur mycket), sedan får man som hyresgäst en rekvisition så att man kan åka och hämta ut tapeter, färg, m.m. hos (i vårt fall) colorama. fonden är alltså knuten till lägenheten och inte till hyresgästen så det är lite av ett lotteri hur mycket resurser man har att lägga på sin bostad. vi hade tur den här gången och har över femtio tusen att hemmafixa för.
vad gäller vilken utrustning som finns eller vad det eventuellt är förberett för borde man väl kunna kolla det när man går på visning?
Det finns bofonder här också, knutna till lägenheten. Men just den här lägenheten var så sliten och trasig att den skulle renoveras oavsett (dvs. Lulebo använder bofonden till det, samt betalar för det som går utöver fonden). Den förre hyresgästen fick dessutom betala en hel del för hål i väggarna osv., och de pengarna gick in i bofonden.
"Visning"? Vi fick låna nycklarna för att gå (utan kvartersvärden) och kika på lägenheten, som stod tom (i vanliga fall får man ju kontakta den som bor där för att boka in en titt), men vi kollade inte om det var förberett för diskmaskin för att 1. jag vet inte hur det ska se ut och 2. jag antog att Lulebo skulle veta.
i see.
Skicka en kommentar