05 september 2009

Höstlista

Ärligt stulen från Fia.

Bästa...

höstfilmen: Gosford Park. (Och Amélie från Montmartre, Donnie Darko, V for Vendetta, Broarna i Madison County, Persuasion...)
höstlåten: Guns N' Roses - November Rain.
höstdrycken: Te, förstås. Jag skulle kunna säga Tea, Earl Grey, hot jag också, men jag måste nog snarare framhålla kryddiga teer med kanel, kardemumma, kryddnejlika etc.
höstmaten: Fläsklägg med rotmos. Och palt.
höstvädret: Jag håller med Fia: regn och åska.
höstaktiviteten: läsning är ju en året runt-aktivitet, men höstläsning (och vinterläsning, för den delen) är svårslaget. Att kura ihop sig i soffan med en bra film eller tv-serie - och alla tv-serier har ju nypremiär på hösten! - är annars väldigt trevligt, särskilt när det regnar. Och när det äntligen börjar vara mörkt på kvällarna...

2 kommentarer:

Fia sa...

V för Vendetta gick på teve igår. Såg du den?

Martina sa...

Nej, vi har inte trean. Men jag har ju den på dvd.