02 oktober 2009

O´Toole slår till

Idag skulle jag skjutsa mamma till flygplatsen (och därigenom få låna hennes bil över helgen). Hon hämtade mig strax efter 14, planet skulle gå 15.45. Innan vi åkte ut till Kallax skulle hon tanka lite för mätaren var nere på rött. Vi körde alltså in på en mack, och vad händer - jo, pumpen äter upp hennes Mastercard! Vi fick alltså tillbringa en halvtimme med att per telefon försöka få tag på stationsföreståndaren (det var naturligtvis en obemannad mack), som inte kunde komma dit förrän ett par timmar senare eftersom hon inte befann sig i Luleå just då... Så mamma fick ringa och spärra kortet, och som tur var kunde hon låna pengar av en person som hon skulle flyga med (annars hade hon förstås fått låna av mig) så att hon klarar sig över helgen.

Jaha, då trodde man ju att O´Toole skulle ha lagt av för dagen, men när jag sen skulle tanka eftersom det inte hanns med innan flyget gick, ja då fungerade inte den första pumpen jag testade (på en annan mack). Istället fick jag vänta på att nån annan pump skulle bli ledig så att jag kunde testa den istället... Och jag var så lagom glad eftersom jag hade lovat S&A att vi skulle fara och storhandla innan S började jobba kl 17.

Jo, vi hann handla, men det var naturligtvis sjukt mycket folk (fredag mellan 16 och 17, hörde jag?) så det kändes ungefär som att slåss i sirap från det att man steg in i affären tills man kom ut. Jag brukar älska att storhandla - jag vet, det är inte riktigt friskt - men inte idag.

Nu tröstar jag mig med rabarbersaft och en nougatfylld munk. Snart ska vi traska iväg till Uni:k där vi ska möta upp lite folk och äta middag.

(O´Tooles lag: Den där Murphy var en jäkla optimist.)

Inga kommentarer: