09 juni 2010

Äsch

Hädanefter är jag förbjuden att tona mitt eget hår, det blir aldrig jämnt. Nån annan måste göra det. Särskilt om jag har en utväxt som ska färgas över - resultatet idag blev acceptabelt, men långt ifrån bra.

Men jag gillar den chokladbruna tonen, särskilt som den är uppblandad med det röda jag hade innan... det är liksom mörkt chokladbrunt med en hint av rött. (Och en ljusare brun utväxt där toningen knappt verkar ha tagit alls, trots att det fick verka nästan 15 minuter längre än i det övriga håret. Bah.)

Förresten, jag var och klippte mig i måndags och jag tror att jag hittat den ultimata frisören - det blev både bra OCH var billigt. Klippoteket Lina tar 290:- för en vanlig klippning, 240:- med studentrabatt. (Vilket jag fick trots att jag inte är student - vi började prata ekonomi och hur besvärligt det är med a-kassa osv. så jag tror att hon tyckte lite synd om mig för att jag får aktivitetsstöd... schysst av henne och dessutom ett bra sätt att få en ny trogen kund!)

2 kommentarer:

Karin sa...

Det var alltså t.o.m billigare än jag mindes det!

Martina sa...

Ja, eller så har de sänkt priserna.