16 oktober 2010

Huff

Idag har jag jobbat (jag ryckte in för en sjukling på stadsbiblioteket, så jag jobbar imorgon också men är ledig på måndag) och när jag kom hem började jag städa i sovrummet och skruvade ihop vår nya säng. Yay! Äntligen en ny säng - ja, faktiskt en NY säng, vi köpte den på Jysk. 2x90 cm med en 180 cm bäddmadrass och det var den fastaste sängen de hade. Både jag och D är nämligen inne på idén om att sova på en planka, det är så det blir när man väger 20 kg "för mycket". För mycket för sin längd iallafall.

Jag blev inte riktigt klar idag, kom på att jag glömt att tvätta tyget som skulle häftas fast på mdf-skivan vi använder som huvudgavel, så det hänger nu på tork. Det hade ju bara legat i tvättkorgen i ett drygt år... Förhoppningsvis hinner jag häfta fast det på huvudgaveln imorgon efter jobbet. Då kommer nämligen syster med familj hit för att a) äta middag och b) överlämna 25 kg styckat och paketerat fläskkött. Hälften av det ska sen transporteras vidare till S&A men jag misstänker att vi kommer att klara oss rätt bra på 12½ kg fläsk... (Det är alltså en halv gris som jag&D delar med S&A. Syster och hennes man köpte andra halvan.)

Nu ska jag slacka en stund och sen gå och duscha innan det blir irländsk köttgryta och äppelpaj hos nästan-grannarna.

P.S. Är det nån som vill ha en sliten men funktionsduglig 120 cm säng (resårbotten med ben och bäddmadrass)? Hör av er isåfall. Bortskänkes mot avhämtning.

Inga kommentarer: