03 oktober 2010

Zombies och katter

Igår blev det zombiefilmer för hela slanten hos J&I. (Fast I var inte där, hon åkte hem till sin syster istället. Jag tror inte hon gillar zombiefilmer?) Vi såg Resident Evil 1-3 - sådär lite lagom efter att jag och D varit och sett fyran. ;) Vi såg 1-3 i somras så att vi skulle kunna gå och se fyran nu när den kom på bio.

Apropå fyran (Resident Evil: Afterlife) så visades den ju förstås bara i 3D, som jag inte blev jätteimponerad av. Det var snyggt när det var t.ex. ett landskap eller nåt annat som var stilla, men så fort det var rörelse involverat så var det, tja, meh *axelryckning*. Inget speciellt alltså, förutom att jag fick lite ont i huvudet av det. Nä, plattfilm är bättre.

Hur som helst. Vi åt massor av tacos och sen hade nån kommit på den lysande idén att vi behövde äppelpaj till efterrätt - det behövde vi inte. Jag åt en sked äppelpaj bara för att smaka.

J&I har dessutom två Cornish Rex-katter som jag blev omedelbart förälskad i - de är så söta, som små spöken, och så mjuka. Det är väl för att de bara har underull och ingen överpäls. Dessutom är de lockiga. =) Den lilla katten, Grace, var verkligen pytteliten. När hon rullade ihop sig såg hon ut som en liten, liten boll. Hade jag haft en kamera så skulle jag ha fotat, men, alas, det har jag inte.

1 kommentar:

Fia sa...

Haha... söt som ett spöke.. *flinar*