04 juni 2011

Ensam hemma

Det är lite ensamt hemma i lägenheten just nu, D åkte in till Sunderbyn med magsmärtor igår och vi var på akuten i 4 ½ timme innan han slutligen blev inlagd för observation, fasta och dropp. Tanken var att de skulle göra en gastroskopi idag men det blev inte av, istället har de tagit lever- och blodprover, EKG, ultraljud och hela baletten. Han fick äta lite idag men mådde genast sämre så nu ska han fasta igen till imorgon så kanske det blir en gastroskopi då. Idag blev han dock flyttad till en annan sal, dvs. en som inte hör till akutmottagningen, men än så länge vet vi inte när han får komma hem.

Det är lite frustrerande att inte ha en bil just nu, för det betyder att jag inte kan åka dit när jag vill. S skjutsade mig idag när jag var dit med lite grejer och på nåt sätt ska jag ta mig dit även imorgon.

Inga kommentarer: