01 oktober 2007

I helvete heller

Är det meningen att någon ska klara den här hemtentan i teori och metod som det är tänkt att jag ska göra den här veckan? Det tror jag knappast. Just nu är jag svårt frestad att hoppa av den här utbildningen, mer frestad än jag nånsin varit under hela min universitetskarriär. Det här är första gången nånsin som jag inte kunnat svara på en enda fråga på en tenta. Av nio frågor ska vi välja två att svara på, och jag kan som bäst få till ett halvt svar på kanske en av dessa nio frågor (iallafall svar som jag tror skulle bli godkända).

Om jag inte snart drabbas av en blixt av insikt (från en klar himmel) så är det här kört. Inte hjälper det heller att nästan den enda artikeln från kurslitteraturen som jag faktiskt hade haft nytta av är så dåligt kopierad att översta raden på varje sida/början av alla meningar i vänsterkolumnen är borta, varannan sida är kopierad upp och ner, och alltihop är ihophäftad av en gravt utvecklingsstörd människa vilket gör att det inte går att se i vilken ordning sidorna ska läsas.

4 kommentarer:

Nina sa...

oj då, vad tråkigt...jag är glad att vi bara hade en hemtenta på 1000 ord i vår metodkurs. säg till om jag kan hjälpa till med nånting...

Nina sa...

jag är lite virrig, menade att vi hade hyffsat lätta frågor att svara på till hemtentan eftersom de var kopplade till föreläsningarna och kursmaterialet.

Martina sa...

Tja, nog är väl frågorna kopplade till kurslitteraturen, men på ett något långsökt sätt (tycker jag, som inte har mycket till övers för "forskarspråk - det är jobbigt att försöka hålla redan på alla specialuttryck). Jag vet inte bara sådär var t.ex. poststrukturalism och reflexivitet är för nåt...

Martina sa...

Vi har dessutom redan haft tre seminarier i den här kursen, en hemtenta dessutom känns som lite overkill.