29 september 2007

Ny tv

Idag ska jag åka och hämta en 14" tv hos min far. Har funderat ett tag på att skaffa en liten tv till sovrummet - på lördagarna när det spelas rollspel här hemma så är det rätt trist att inte ha tillgång till tv:n om det skulle vara så att F jobbar (så att vi inte kan se Star Trek) eller om jag inte har nåt annat att göra (som singstar schlager-kväll hos S&A). Så jag funderade först på att flytta in tv:n i sovrummet varje lördag, men det hade varit lite otympligt. Sen tänkte jag att jag kanske skulle köpa en tv från Blocket, men det kostar ju pengar =). Så jag nämnde för min far när han var på besök häromdan att jag skulle behöva en liten tv, varpå han sa: Men jag har ju en 14" tv som bara står och skräpar. Den kan du få.

Det här är vanligt förekommande (jag förstod ju att detta skulle hända). Så fort jag behöver ett föremål av elektronisk karaktär (tv, mobiltelefon etc.) så frågar jag pappa om han vet nån som har ett dylikt föremål, och i nio fall av tio så har han själv det (och användet det inte) eller känner nån som vill bli av med det. Samma brukar gälla biltillbehör, fast då fixar han fram nånting billigt och fullt fungerande från skroten.

Enda problemet med det här är om jag skulle flytta nånstans. Vem ska då laga bilen åt mig? Eller fixa fram en ny (tja, begagnad ny) mobiltelefon när den gamla gått sönder? Det blir besvärligt.

Inga kommentarer: