07 september 2007

Skolstart med mera

Igår började jag skolan igen - den första föreläsningen på BoI C ska finnas ute på pingpong (fast jag har inte tittat på den än. Det kanske jag borde göra?), och det var kursintro för min LTU-kurs (man måste läsa lite på campus här också bara för att ha nåt att gå till då och då) Drakar, demoner och dagdrömmar. Detta är ungefär samma sak som förra höstens kurs Mörker, mördare och monster fast den handlar om fantasy istället för skräck... tyvärr så känns upplägger inte lika roligt, den här läraren verkar ta det lite mer seriöst ("men det är ju LITTERATURVETENSKAP!") och inte är det vare sig fantasyfilmer eller ens särskilt mycket skönlitteratur på kursplanen. "Nej, skönlitteratur får ni läsa på egen hand". Ja, det gör jag också, det behöver jag inte läsa den här kursen för. Nå ja. Om den blir för tråkig så kan jag ju hoppa av.

Anledningen till att jag är sjuk just nu är troligen för att de senaste dagarnas aktiviteter (spexet) har slutat. Det har varit fyra dagar med genrep och föreställningar (och Lotta har varit sjuk alla fyra dagar och gått omkring och snörvlat - jag skyller på henne) och fest som avslutning i onsdags. Jag kom hem kl 4 på morgonen och dagen efter hade jag halsont och var förkyld & lite febrig. Lagom till kursstarten sådär... Så nu ska jag vara synnerligen inaktiv i några dagar. Tur att jag har rätt mycket (tja, sådär en 15 stycken, minst) olästa böcker hemma.

Inga kommentarer: