24 september 2007

Dålig Filmstaden. Dålig.

Varför kommer en massa filmer som jag vill se inte på bio i Luleå? Children of Men gick aldrig på bio här (eller nån annanstans än i Stockholm, vad jag vet). Becoming Jane går inte heller här, och säkert kommer hälften av de filmer jag vill se i höst inte finnas på Filmstaden. Hoppas att Stardust kommer, annars blir jag seriöst upprörd. Andra filmer jag vill se (inte nödvändigtvis på bio kanske, men jag vill se dem iallafall) är:

* Sicko (Michael Moores nya om det amerikanska sjukvårdssystemet), premiär 5/10
* Miss Potter, premiär 12/10
* Dark is rising (en fantasyfilm! Sånt måste premieras), premiär 26/10
* Atonement, premiär 23/11
* Guldkompassen, premiär 7/12
* Bee Movie (animerad film om ett bi), premiär 25/12
* I am Legend (vampyrer!), premiär 4/1

Och en del andra filmer med något osäkrare premiärdatum under 2008. Premiärdaturmen kommer från bio.nu, de gäller förhoppningsvis men ibland blir en premiär flyttad eller uppskjuten...

Inga kommentarer: