23 september 2007

Shrek den Tredje

Vi (jag och D) var på bio häromdan (onsdags) och såg Shrek 3. Jag vann ju den där MovieZine-tävlingen och efter många om och men - det tog lite drygt en vecka - så fick jag jag biljetterna och filmerna som jag vunnit också. Och eftersom det var en onsdag mitt i veckan så var det ju inget bra på tv, alltså gick vi på bio.

Vi träffade på B&A på Max, de skulle gå på samma film fast satt tre rader nedanför oss (jag gillar att sitta ganska högt upp i salongen...) samt en del andra sluskar som skulle se lite andra filmer - Bourne Ultimatum och 28 weeks later, tror jag.

Till skillnad från alla andra så gillar jag Shrek 2 mer än ettan, och trean påminde mer om tvåan än ettan (mycket fler popkulturreferenser etc.) Den baseras en smula på Arthursagan och följaktligen är Arthur, Merlin, Guinevere och Lancelot med på sina ställen... Justin Timberlake (ryyys) gör rösten till Arthur och Eric Idle (!) rösten till Merlin.

Bra citat ur filmen:
Donkey: What´s this place?
Shrek: Hmm. I´m having pain in my stomach, my hands are swetty... must be a high school.

Fiona: We have to do something!
Snow White: All right, girls, assume the position!
(Alla prinsessorna sätter sig ner och väntar)
Fiona: What are you doing?
Snow White: Waiting to be saved.

Mycket roligt =).

Slutbetyg: Fyra (och ett halvt) träsktroll av fem. Rekommenderas!

Inga kommentarer: