08 september 2007

Skaffa ett liv!

Ibland, när jag har tråkigt, sitter jag och surfar runt på bloggar som handlar om nåt speciellt ämne (rubriken syftar dock inte på mig även om det kan verka så...). Oftast är ämnet böcker, men det kan också röra sig om inredning eller mat. Idag blev det MODE. Skrämmande! Jag blir lite rädd för dessa perfekt stylade människor som skriver sina små modebloggar (eller shoppingbloggar eller vad man nu vill kalla det) - har de verkligen inget bättre för sig än att fota sin outfit varje dag och lägga ut den på nätet? Eller att hålla sig uppdaterade hela tiden med vad Sofie Fahrman eller Ebba von Sydow säger om säsongens trender? Eller att gå i affärer hela tiden, ja, varje dag faktiskt verkar det som... blir de aldrig less?

Mest skrämmande är att dessa människor aldrig verkar göra något annat än att shoppa och festa (ja, de jobbar kanske men det skrivet de aldrig om, om de inte jobbar med mode förstås). De ser inga filmer och läser inga böcker (om de nånsin gör det så är det filmer i stil med Djävulen bär Prada eller Underbar och älskad av alla, och böcker som... ja, se filmvalet. Eller kanske En shopaholics bekännelser eller Bergdorfblondiner). Inte för att jag är ett kulturpretto, men snälla! Läs nånting annat än veckans pocket-chic lit, se nånting annat än veckans pinsamt romantiska komedi! Kasta åtminstone ett öga på de löpsedlar som inte behandlar Britneys comeback eller Paris Hiltons senaste solglasögon. Snälla, gör det.

Inga kommentarer: