10 september 2007

Fortfarande sjuk

Men förhoppningsvis blir jag frisk snart, om ett par dar typ... är förkyld fortfarande och har rethosta. Och huvudvärk. Bah. Så nu försöker jag se en oerhört tråkig föreläsning (om teorier inom samhällsvetenskapen, t.ex. fenomenologi och strukturalism), och efter det har jag ytterligare två synnerligen tråkiga föreläsningar att se fram emot. Samt ett seminarium på fredag som jag måste läsa texter till - tyvärr så har jag bara fått tag på hälften eftersom två böcker, som fantastiskt nog finns på LTU´s bibliotek, är utlånade till efter seminariet. Förstås.

Inte heller har jag fått pengar från CSN, och eftersom jag inte blev registrerad på C-kursen förrän i fredags, verkar det som, så får jag väl inga pengar förrän tidigast på fredag. Bah igen.

1 kommentar:

Minellie sa...

Jag tackar Sushi och dansk tv för detta förslag;
För rethostsa kan jag rekommendera te gjort på timjan (färsk eller torkad), lite honung i det om du vill gör det hela ännu bättre!!
Häll kokande vatten över timjan, låt dra under lock i ca 5 min, (rör i ev. honung), klart!

Timjan är bra för hals och luftrör och honung är antiseptiskt, dessutom är det väldigt gott i min mening =)