02 maj 2008

Frukostfixning

Idag (igår... jag är verkligen värdelös på att gå och lägga mig i tid) har jag varit listig och förberett till frukosten imorgon; kokat några ägg att ha på mackor - inte bara imorgon, utan ett par dar framöver - och tagit fram lite frysta blåbär (Fias egenhändigt plockade) så att de får tina över natten och bli färdiga att hälla i filen imorgon. Nu har jag förstås inget som jag måste rusha iväg till direkt på morgonkvisten, men iallafall. Ägg ids jag inte koka, då måste jag ju vänta i tio minuter på att få äta frukost. Nu måste jag bara fixa lite bättre pålägg också, nånting som inte är ost (eller ägg), skinka till exempel... sen är jag all set för nyttiga frukostar i framtiden.

Jo, och jag har verkligen gått in för det här med att baka bröd märker jag... Klockan 22.15 började jag fundera på att baka igen, jag blev så sugen =). Men det får vänta till imorgon. Än har vi bröd kvar i frysen.

2 kommentarer:

Fia sa...

Enjoy my blueberries! Du förtjänar det, du var ju faktiskt med å rensade dem! =)

Martina sa...

Och dödade spindlar, inte att förglömma =).