31 maj 2008

Uppsala

Nu är det några timmar kvar innan jag sitter på tåget ner till Uppsala för att opponera på uppsatser. Opponeringarna tar en dag, resten av tiden ska jag hänga med gamla klasskompisen Linda som bara råkar gå samma utbildning, fast på campus. Hon bor alltså mycket praktiskt till, sisådär 15 minuters promenad från Uppsala centrum.

Tyvärr har jag inte råd med nån shopping (jag tänkte förra året när jag var där att "nästa år måste jag ha ordentligt med pengar när jag far ner så att jag kan shoppa". Jo just det ja) men några aktiviteter kan man väl klämma in ändå - fika på stan etc. På onsdag är det examensfest (eller snarare examenshögtidlighet med diplomutdelning) och sen åker jag hem. Så D har FF (FlickvänsFritt) ända fram till torsdag...

Detta betyder att jag inte kommer kunna simma måndag och onsdag, men det kommer väl bli en hel del promenerande till och från centrum och Engelska parken, och jag behöver ju inte gå helt over the top med maten. Inte för att jag förväntar mig minus på vågen nästa vecka, men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer: