03 mars 2009

Ett gäng frågor

Hittade en lista med frågor här.

Hur bor du: i sunkig studentlägenhet med sambo.
Brukar du komma i tid: ja.
Hur lång är du: 167 cm.
Kan du laga mat: ja.
Vad jobbar du med/pluggar du: arbetslös.
Vad har du på dig just nu: pyjamas.
Har du någon fobi: tuggade tuggummin och badhusgolv.
Hade du en bra kväll igår: såg 3 avsnitt av Terminator: The Sarah Connor Chronicles... så, ja.
Vilket är ditt senaste inköp: mat på Ica Maxi. Jo, och så fyllde jag på busskortet igår.
Din favoritdryck på morgonen: Te.
Var fick du dina senaste pengar ifrån: AEA.
Har du sovit i din egen säng inatt: ja.
Vad hade du sönder senast: en tallrik, tror jag. När jag diskade. Det var ett halvår sen eller så.
Vem snackade du med senast: Danne.
Varm favoritdricka: Te.
Favoritdricka när du är riktigt törstig: kolsyrat vatten.
Alkoholhaltig favoritdricka: White Russian.
När gjorde du senast något riktigt dumt: kommer inte ihåg.
Saknar du någon just nu: nej.
Vad ska man göra för att få dig irriterad: vara outsägligt korkad.
Någon jag stör mig på: jo då.
Intressen: Läsa, se på film, blogga, simma.
Senaste person du kramade: Danne.
Senaste person du ringde: Danne.
Senaste person som ringde dig: Danne.
Vad drack du senast: Te.
Vill du ha barn: nej.
Längtar du till din nästa födelsedag: Längtar och längtar... nej, men jag har inget emot att den dyker upp.
Har rakat dina ben någon gång: ja.
Är du sugen på något nu: nej.
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: inga.
Använder du hudkräm: ja.
Attraheras du av män med skägg: ja, om de passar i skägg.
Micro-pop eller poppa själv: inget av det.
Brukar du baka: ja.
Röstade du i det senaste valet: ja.
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: nej.
Vilken låt lyssnade du senast på: Nånting av Pink, tror jag.
Har någon annan sovit i din säng inatt: nej.
Vad tycker du är äckligt: i matväg - lakrits, ingefära, oliver, kapris. Annars, se "Fobier".
Har du pengar på mobilen: Abonnemang, kallas det.

11 kommentarer:

Anonym sa...

tänk att två personer som är så pass nära släkt som vi är kan ha så olika smak. lakrits, ingefära, oliver och kapris ligger alla högt upp på listan över mina favoritsmaker. mint däremot, som jag vet att du gillar, ger jag inte mycket för.

Martina sa...

Ja, mamma gillar också lakrits och oliver... och pappa gillar inte palt, som jag älskar. Så det har nog ingenting med gener att göra. ;)

Karin sa...

På fredag ska jag ut till förorten, till Stuk och fika med Mia. Om du vill gå dit och ta med dig fröerna vi pratade om för längesen kan jag ta med mig "Vägen från 137kg" dit.

Martina sa...

Jag har lånat "Vägen från 137 kg" på biblioteket så jag behöver inte låna den av dig... men när ska ni träffas och vilka av fröerna var det du ville ha?

Karin sa...

oki. Vi ska träffas 10 men sitter där säkert i 2 timmar. Jag kommer inte riktigt ihåg vad du köpte, men basilika vill jag helt säkert ha.

Anonym sa...

Kort konstig fråga - lider du av migrän? (Inser att svaret kan finnas om jag plöjer igenom bloggen) Om du svarar ska jag förklara varför jag misstänker det... liiite spännande va?

mvh markus

Martina sa...

Nej, det gör jag inte...

Karin sa...

Hm... Nu blir det ingen fika på stuk på imorgon. Jag ska istället till porsön på födelsedags fika på kvällen. Ska du på samma tillställning? Annars blir det säkert fika på stuk nån dag nästa vecka igen.

Martina sa...

Inte vad jag vet... ingen har sagt nåt om födelsedagsfika. För vem?

Martina sa...

Aha, om det är Bomans fika så ja... han skickade mess om det till Danne.

Karin sa...

Yep, det stämmer. Jag skulle vilja ha: basilika, timjan, rosmarin, grönmynta och koriander. Vad vill du har för det?