13 mars 2009

Städtant

Det har jag varit idag. Jag har dammsugit och skurat i vardagsrummet/köket - long overdue, kan jag upplysa om! Dessutom har jag slängt ett antal påsar med gamla papper (tentor och sånt krafs) och plädarna i soffan samt överdragen till prydnadskuddarna har numera graviterat till tvättkorgen. Förhoppningsvis lyckas jag tvätta dem ikväll (but don´t count on it), eftersom jag ändå måste tvätta sockar - alla mina sockar har börjat gå sönder så de jag har kvar räcker nån vecka eller så. =/

Nu ska jag ta och blaska av mig lite grann och klä på mig vettiga kläder (istället för myskläderna som jag städade i), klockan 18 ska jag träffa D och några till på Uni:k. Eftersom jag inte iddes äta nån lunch idag kände jag mig alldeles nyss föranledd att kasta i mig lite ärtsoppa från frysen - jag värmde upp den först, förstås - så att jag inte svälter ihjäl innan vi får in maten...

1 kommentar:

Fia sa...

Duktigt av dig!! Du får tio pluspoäng av mig.