28 november 2007

25 dagar kvar

... till jul. Idag ska jag fara in på stan och titta efter julgardiner (och jag har kommit fram till att det ändå funkar med panelgardiner i v-rumsfönstret, jag trodde inte att de skulle få plats bakom soffan men de gör tydligen det). Jag har inte råd med julgardiner egentligen, men jag vill ha iallafall. Imorgon eller på fredag fm (fredag em/kväll är det tårta med anledning av att K fyller lastgammal imorgon - 34 närmare bestämt) ska jag baka lussekatter, och på söndag ska jag städa och pynta litegrann. Det är ingen idé att städa tidigare eftersom det ändå kommer att vara en massa sluskar och annat löst folk här på lördag, som vanligt, och sedan kommer jag hursomhelst hitta pistagenötskal och eventuellt ölburkar under soffan - som alltid på söndagar.

Just nu funderar jag mycket på vart jag ska kunna ställa yuccapalmen under jul, när julgranen kommer att ta dess plats... vi har ingen annanstans att ha palmen, om den fortfarande ska kunna få ljus. Kanske i sovrummet men då måste jag flytta på tv:n (och vart ska den stå då?).

Snart är det dags att plocka fram jul-mp3listan. *Deck the Halls with boughs of holly... Fa la la la la...*

2 kommentarer:

Minellie sa...

Jag köpte fin julgardin på Hemtex idag... De har påbörjat sin 50% rea på alla julaccesoarer, dvs dukar, gardiner, ljusstakar, ljus och pynt mm!!! Mellandagsrean börjar tidigare o tidigare varje år, fast just det är inget jag klagar över, blir bara billigare för mig =)

Anonym sa...

Jepp, vi var och tittade på Hemtex, men de enda julgardiner de hade som vi båda gillade fanns det bara en uppsättning kvar av... och vi behöver två matchande uppsättningar, för jag vägrar att ha omatchande gardiner =). Så det blev två par mörkröda "linne"-panelgardiner på Olssons tyger istället. Som jag just nu håller på och lägger upp eftersom de var 20 cm för långa...