14 november 2007

Nedräkning

10 favoriter:
Färg: Svart, lila
Mat: Skink- och broccoligratäng
Film: V för Vendetta
Bok: Douglas Coupland - Microslavar
Sport: Va? Basket, om jag måste välja nån.
Årstid: Höst
Veckodag: Fredag. Början på helgen.
Glassmak: Polkagris
Tid på dygnet: Kvällen
Hobby: Läsa, se på film

9 för tillfället:
Humör: Trött
Smak: Julmust
Kläder: Militärbyxor och LTU-tröja
Bakgrund: Arbetsrummet
Nagellack: Inget
Tid: 13:36
Omgivning: Stökigt skrivbord, stökig lägenhet. Danne som äter mackor.
Irritationsobjekt: Stöket, disken och pengabrist.

8 första:
Bästa vän: kusin Jonna, tror jag.
Cykel: Minns inte. Tror den var blå.
Husdjur: hunden Daffe, två katter (namn?)
Piercing: Näsan.
Förälskelse: Hmmm…
Musik: Abba, bland annat.
Bil: Honda Accord -87
Kyss: Hmm… igen. Tror han hette Jonas.

7 senaste:
Cigarett: Länge sen.
Mat: Flygande Jacob med ris.
Dryck: Julmust
Biltur: Kom nyss hem från träningen.
Kyss: Igår, var det nog.
Spelad låt: Sonata Arctica - Tallulah
TV-program: Oj… Lyxfällan i torsdags, tror jag.

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Jajamän.
Brutit mot lagen: Kanske lite…
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Ja.
Kysst någon du inte känner: Många gånger.

5 nej tack:
Kläder: Klänning & högklackat (snyggt men obekvämt).
Mat: Pölsa
Musik: Techno, house, elektronisk musik.
Dryck: Allt alkoholhaltigt.
Personlighetsdrag: Dumhet.

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Läste, såg en oerhört tråkig föreläsning.
Du kan höra just nu: Musik.
Du inte kan leva utan: Mat, vatten, nånstans att sova…
Du gör när du har tråkigt: Läser, ser på film, våldgästar någon.

3 personer:
Du kan berätta allt för: Tänker INTE berätta allt om mig för någon.
Du tycker om: Danne, mamma och pappa
Du inte gillar: Ah, det tänker jag inte skriva här…

2 val:
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Höst

1 önskan:
Klara uppsatsen, fixa jobb. Och choklad! (Tre önskningar i en...)

2 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Tänkte bara säga tack för tipset på min blogg om filmen Tankgirl, hade glömt bort att den fanns. Igår när jag hade haft en för hel-etisk dag och hade kvällen ledig för film blev det otroligt mycket terapi.:-) Underbart!

Anonym sa...

You´re welcome =).