29 juli 2008

Typ bento

Jag var på Dollar Store idag för att leta efter tåstrumpor (en jobbarkompis hade köpt ett par där, men de verkar inte ha några längre. Vart kan man hitta?) men hittade istället en matlåda som skulle kunna passera som en bentobox.

Tyvärr var den ju inte mönstrad eller gullig, men det var iallafall en stor plastlåda med fyra små plastlådor inuti, samtliga med tättslutande lock. Hur bra som helst, då kan man ju till och med bento-a enligt tallriksmodellen - kolhydrater i en låda, protein i en, grönsaker i två. Eller det som jag har haft problem med nu i sommar - kall sås (eller sylt) som inte ska värmas - nu kan såsen få en helt egen låda! Men jag ska nog försöka hitta några ännu mindre burkar och flaskor att ha med dressing och sås i också.

*Uppdatering* Det verkar som att det är den här lådan som jag har hittat! Och jag håller med om att locken inte verkar vara så himla tättslutande ändå.

1 kommentar:

Sooz sa...

Jag kan förvarna om att det ryms hysteriska mängder mat i lådan också så fyll i massor med sallad är mitt tips :) Och ja den lådan är köpt på dollarstore :)