30 augusti 2008

32 frågor

Senaste impulsköp: Fladdermusörhängen från Ur&Penn (samt nästan allt annat som jag köpte i onsdags, utom vinterskorna).

Bästa promenad: Lagom kylig höstdag. Eller i ösregn, om man planerat att gå ut i det.

Favoritdryck: Bubbligt vatten.

Bästa förfestmusiken: Schlager. Gärna SingStar =).

Reser helst till: Skottland, Irland (Fia och Mia - ska vi slå oss ihop?), Prag, London, Japan.

En bra gå bort-present: Böcker är alltid bra, men svårt att ge bort om man inte känner mottagaren så väl. Annars nåt hembakt, bröd eller så. Eller choklad...

Favoritlyxartikel: Uh? Lyxartikel, tja... använder nästan aldrig smink, har inga parfymer eller avancerade hudkrämer, billig-schampoo av nästan vilket märke som helst... Ben & Jerry´s-glass säger jag då.

Tidning jag gillar: Dålig på att läsa tidningar... Nemi. Fast nuförtiden är det så lite Nemi i Nemi, så jag har slutat prenumerera.

Favvosajt: www.bokhora.se

Favoritförort: Svartöstan.

Fikar gärna på: TA eller Roasters i Luleå, Ekocaféet i Uppsala.

Favoritaffär: Bokhandlar. Antagligen SF-bokhandeln om jag nånsin skulle besöka den.

Bästa skönhetstips: Sov ordentligt.

Bästa lunchställe: Sushi Bar.

Favoritgrönsak: Babyplommontomater, morötter.

Favoritfärg: Mörklila och grönt.

Favoritmärke: Märke?

Favoritdjur: Katt. Och alla små, söta djur (så tjejigt av mig).

Snyggaste kvinna: Rachel Weisz.

Snyggaste man: Johnny Depp, Jake Gyllenhaal, Vin Diesel. Beroende på vilket humör man är på.

Bil: Mini Cooper! Men jag äger en Peugeout 405.

Världens bästa nu levande regissör: Joss Whedon (jag anar en trend här...)

Stjärna jag vill träffa: Tror inte att jag vill träffa nån. How awkward.

Favvoskor: Mina golfrutiga sneakers (som nu är trasiga! Buhu).

Bästa diet: Ät allt, med måtta.

Modeförebild: Dita von Teese och Helena Bonham Carter. Kanske inte de lättaste att kombinera...

Mest överskattade affär: IKEA.

Bästa fyllekäket: Nästan vad som helst, så länge det är salt och flottigt. Men strips med blue cheese-dip är ganska oslagbart.

Dansar helst till: Schlager. De få gånger jag dansar. Och det ska vara nåt man kan texten till.

Senaste fyndet: Ett gäng böcker på Röda Korset för 2 kr/st.

Favoritprodukt på apoteket: ACO oparfymerade hudkräm.

Favoritblogg: Jag nämner några stycken... The Girl Least Likely To, Ung Farbror, Underbara Clara, bookofmiri. Och massor av andra som jag besöker varje dag...

I min dvd-spelare: Lord of the Rings, valfri del.

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag tycker definitivt vi ska slå oss ihop och resa till skottland. Vi tar med oss lite sluskiga karlar också, och hyr ett slott. Nu när vi är working girls borde det ju gå... nästan. Vi kan iofs nöja oss med ett liitet slott nu, och så bygger vi upp litet kapital för senare resor.

Martina sa...

Njae, jag är snarare un-employed girl... slott i Skottland får nog vänta ett tag.

Chic Fatale sa...

Jag är på!! Jag är oxå fattig så vi kan nog vänta ett år lr så tills jag gifter mig rikt å köper ett slott åt oss ;)