21 augusti 2008

Det var den dan.

Igår fyllde D år, vilket firades med fika och sedan utgång på Kåren eftersom det var första kvällen på nolle-p. I vanlig ordning var nollorna och även phösarna alldeles för unga (E kollade nollebrickorna på alla tjejer han såg för att se om de klarade hälften + 7-regeln, och det var det inte många som gjorde). En av killarna i baren var en överdängare på att blanda White Russian - helt fantastiskt, för en annan kille tog tio minuter på sig att göra en ganska dålig Irish Coffee... D fick iallafall sin sedvanliga Bloody Mary, utan selleri förstås eftersom de aldrig har selleri, men med worcestersås.

Efter Kåren, som stängde 02.00, blev det pizza på Fällan och hemgång runt 4. Naturligtvis gick man inte och la sig direkt utan slösade bort nån timme framför datorn, så idag har jag sovit till 14.30. Det var den dan...

6 kommentarer:

Fia sa...

God morgon! Jag antar att jag steg upp runt den tiden du gick och la dig? =)

Chic Fatale sa...

Jaså, var ni kvar så länge? Jag såg er inga fler gånger efter ni var förbi baren där jag stod. Såg Eric och Jara flera gånger men er missade jag... Hade ni kul?

Jessica sa...

OMG, så himla kul att läsa detta. Tjoff tillbaka till 14 augusti 1996 när jag för första gången kom till Luleå. Ingenstans att bo, ingen jag kände där (satt utanför Kåridåren på en resväska och läste Liftarens Guide Till Galaxen, ganska avspänt va!). Och så visade det sig att nolleperioden (som jag var extremt skeptisk till) var så himla kul. Och allt eftersom fick jag mitt liv där, i norr. Phösare! Kåren! Slemmis! Fällan! (Fast jag är samhällsvetare så det var F21 som gällde för mig). Åååå, nostalgi! My god!

Martina sa...

Fia: Förmodligen.

Mia: jo, vi var mest ute (det var ju 1000 grader varmt inne!) eller uppe vid den där baren på övervåningen...

Jessica: då började du när min sambo phöste för första gången! Han började 1995.

Tyvärr så är Kåren idag inte samma Kåren, den har flyttat till C-huset ("Academica"), heter STUK och är mycket "hippare", större, tråkigare och stelbentare än gamla Kåren. Men på nolle-p måste man ju ändå dra på sig overallen och gå dit för att visa nollorna var skåpet ska stå.

Jessica sa...

Oh no! Det hade jag ju inte velat veta egentligen - kåren hipp, nono :-). Men jag kanske visste det egentligen, var ju en sån där kårstyrelseräv och ombyggnadsplanerna hade satt igång redan innan jag flyttade.

Världen är så liten, och eftersom LTU är ännu mindre så är sannolikheten för att jag skulle veta vem din sambo är ganska stor. Kul!

Martina sa...

Oj, förlåt - men så är det iallafall, numera är Kåren hipp.